torstai 2. joulukuuta 2010

Rohkeus talvikuntoon


Olin tänään ensimmäisiä kertoja rohkea lumen tulon jälkeen ja hyppäsin jälleen pyörän selkään. Alkutalvet oon aina ihan pelko pyllyssä ku tulee lunta ja pyöräily vaikeutuu. Sitten kyllästyn kävelemiseen. Talvella polkeminen ei siis ole mun suosikkijuttuja, mutta ei ole myöskään se että pitäisi kävellä joka paikkaan. Lisäksi mä tuppaan kaatumaan helpommin kävellen kuin pyörällä :D

Oikeestileikisti suurin syy, miksi pyöräilen kesät talvet on kengät. Kenkävalikoima laajenee huimasti kun uskaltaa pyöräillä lumesta huolimatta. Näin ollen ei tarvitse hylätä kaikkia ihania korkonilkkureita kevättä odottamaan vaan ne jalassa voi suhia ympäri kaupunkia. Mun ei tarvitse siis hylätä ylikivoja H&M:n kiilakorkoja, johon ehdin syksyllä muodostamaan pienimuotoisen riippuvuussuhteen.


IMG_2140



Suosittelen siis kaikille pyöräilyä (ja kypärää, olkaa viisaampia ku mä) myös talvella. Ei se oikeasti ole niin kamalaa, epätasaiseen tiehen tottuu nopeasti. Ja syvyysnäkö kehittyy kun tarkkailee kaikkia pieniä lumimöykkyjä mihin matka saattaisi tyssätä.

Ps. Mun varjo näyttää ihan muumien noidalta :D

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Talvella pyöräily on jotain niin ärsyttävää, etenkin kun on lunta paljon :/

Tosi kivat vaatteet, näytät tosi hoikalta.

Jenni kirjoitti...

jes, sitä tehdään muuallakin! aloin pyöräilemään vuoden ympäri silloin kun muutin kuopioon, ja vieläkin oon välillä aika kauhuissani baanalla sotkiessani. :D mut pakkassäällähän se on itse asiassa yllättävän helppoa! loskan jätän suosiolla väliin. ;)

Katarimaria kirjoitti...

Mäkin pyöräilen läpi talven! Tosin sellaisina aamuina kun on juuri satanut lunta tai on loskaista, jätän kyllä pyörän kotiin. Kunpa vain olisi pyörävarasto taas pian käytössä (remontti) ettei jarrut ja vaihteet olisi aina jäässä! Mä oon opetellut käyttämään kypärääkin viimeisen puolen vuoden aikana, tehtiin miehen kanssa diili että käytän jos sekin käyttää. Äkkiä siihenkin tottuu ja nyt tuntuu heti turvattomalta jos joskus lähtee liikkeelle ilman. Tosin ponnari- ja nutturakampausten ongelmat tulee sen kanssa vastaan sitten taas kun tukkani joskus kasvaa :/

Roosa kirjoitti...

Anonyymi: Niinä päivinä kun aurausautot ei oo vielä ehtineet hoidella lumia pois nii en mäkään pyöräile :)

Jenni: Onnes tänä vuonna ei ainakaan Turussa ees ollu loska-aikaa!

Katarimaria: Joo mulla sama, pitää olla tuoreeltaan aurattua et uskallan lähteä :)

June kirjoitti...

(Hahaha toi varjo)

Mä totuin Oulussa pyöräilemään läpi talven, oli nastarenkaat ja kaikki. Eräänkin kerran mulla tosin kesti 7km pyöräilyssä TUNTI, koska oli niin järjetön lumimyrsky, lunta teillä puoli metriä eikä kukaan ehtiny aurata, olin ku lumiukko ja housutki hajos siinä rytäkässä.. Never again. Tääl Hkissä ei oo järkeä pyöräillä talvella, kun ratikalla pääsee lyhyemmässä ajassa ja ilman verta, hikeä tai kyyneleitä (yleensä). Oulussa pyöräily oli oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto.

Tykkään asun siluetista!