keskiviikko 16. syyskuuta 2009

ISOJÄTTIMEGASUPERKORKEA pullea poni

Nyt poiketaan kyllä niin vahvasti tyyliblogin aihepiiristä pois kuin olla ja voi, mutta mulle tää blogi on myös päiväkirja. Päiväkirjaan kirjotetaan juttuja jotka ei liity tyyliin eikä vaatteisiin ja tää postaus on ehdottomasti juuri niitä juttuja.

Etukäteistietoja sen verran, että mulla on kaks pikkusiskoa (15&18v), jotka molemmat on heppaihmisiä. Nuorempi käy varmaan päivittäin talleilla harjaamassa ja puunaamassa kaiken maailman poneja. Nyt kun viime viikonloppuna olin kotikotona käymässä äiti ja siskot pudotti lauantaiaamuna pöytään aika yllättävän tiedon: me mentäis ratsastamaan!

Tällaisella söpöllä pikkuponilla mä olisin halunnut ratsastaa..

...mut tällaisen huimankokoisen jättihirviön selkään mä jouduin!

Muuten, mun heppa (oikeesti se oli poni) oli PAAAAAAAAAAALJON isompi mitä näistä kuvista näyttää. Siis paljon, tositosi paljon. Varmaan neljä metriä korkee. Vähintään.

Vähän kyllä hävettää ku vertaa äidin ja mun hevosten kokoa ja mun ponini näyttää ihan säälittävältä :D Oon siis toi ylempi. Kattokaa nyt noiden jalkojen pituuseroa!


Mä oon ratsastanu joskus ala-asteella tasan kymmenen kertaa ja sit lopetin ku ne hiton hepat ei menny eteenpäin ku ne vaa söi ja söi ja söi. En oo ikinä menny laukkaa ja raviaki vaa satunnaisesti. Eli en siis todellakaan oo heppatyttöjä. Mutta nyt lauantaina hetken aikaa olin!

Harjasinki ja puunasinki ja olin kauniski

Mulla oli siis sisko taluttajana, en mä nyt yksinäni menny! Menin jopa ravia pari kolme kertaa ja pompin nii että ihme ku ei satula hajonnu. Äidin hevonen sai pienen sekokohtauksen yhdessä vaiheessa, mut onneks mitään ei sit kuitenkaan käyny. Tässä vielä valaiseva video mun hurjasta ratsastuskokemuksesta.



Ja koska true tyylibloggarin pitää aina esitellä päivän asu niin tässä olis:

Kaikki: siskon

Löytyykö lukijoista heppatyttöjä?

12 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulle kai jääny heppoihin trauma ku AINA jos oli kaverin mukana tallilla joku heponen söin mun tukkaa. :) kai se on niin oljen värinen :-D

Aridith kirjoitti...

Miullon kotona kaksi ratsuhevosta ja yksi pullea poni :D Ne on kyllä mainioita elukoita, mutta toi läskiponi just sellanen syöpöttelijä joka jää joka mättäälle napostelemaan ja lapsoset itkee selässä :D. Ratsastus on mukava harrastus ja paikat aina treenin jälkeen hemmetin kipeinä :D

Aridith kirjoitti...

Ja mitä ratsastuksen tyyliin tulee, se on kuule tarkka juttu minkä merkkiset, väritset, malliset ja minkä kanssa mätsäävät varusteet ostaa hevoselle ja itselle :D Täytyy olla uusinta merkkiroinaa joka maksaa hunajaa, yksi ridateeppari voi helposti maksaa hevostarvikaupassa 30-40e mitä olen kattellut :D. Mut sinäänsä muodikkaita heppatyttöjä ollaan kun käytetän paljon nahkaa!

Jenna kirjoitti...

Mä kävin myös joskus ala-asteella ratsastamassa, mutta ei ihan ollut mun juttu :D Haluisin joskus koittaa uudestaan, jos vaikka sujuisi paremmin kun sillon 10v:nä!

vippe kirjoitti...

Todellakin löytyy heppatyttö! :) Ja Aridith, just viikonloppuna keskusteltiin kaverin kanssa, että pitääkö sopisko harmaat vai tummansiniset pntelit paremmin satulahuopaan :D

TanjaK kirjoitti...

Voi luoja nauroin tolle videolle. Ei paniikia. Ei paniikkia. Kaikki ihan hyvin. :D

-SL kirjoitti...

Kiva postaus!:) minäkin kirjoitin yhdessä vaiheessa samasta.. joo olin heppatyttö

nooruska kirjoitti...

Ihan heppatyttö! Muuten jos ei ole koskaan ratsastanut erityisesti tai pelkää hevosia niin suosittelen islanninhevosilla menoa, ne ovat semmosia pikkuisia ja vahvoja ja issikkareissuilla tehdään lenkkejä luonnossa eikä kierretä vain kenttää. Ja niiden oma askellaji töltti on kuin nojatuolissa istuisi. Jopa veljeni tykkäsi menosta, vaikkei todellakaan ole mikään hevosfani.

Reetta kirjoitti...

Voi että miten ihania heppoja. Harmi kun mun heppailut jäi kokonaan kun allergia niihin puhkesi. Ne ovat niin ihania.

Laura kirjoitti...

Äiti ja pikkusiskot yrittävät kovasti tehdä musta heppatyttöä. Nyt kun meillä on taas oma poni, niin lupauduin yrittämään ratsastusta näin usean vuoden tauon jälkeen. Saapa nähdä mitä siitäkin tulee, löydänkö itseni vielä jostain maan tasalta komean ilmalennon jäljiltä.. :D

Roosa kirjoitti...

SirpaK: Ihana kommentti :D

Aridith: Mä olin just tollanen muksu joka vaa rääky ku heppa ei totellu :D Ja joo kyllä ainakin arsessa tuntu toi puolen tunnin pomppiminen ;) Nii ja hei miksei kukaan heppaihminen pidä heppatyyliblogia ja kerros mätsäävyysvinkkejä!

Jenna: Ainakin omalle itselleen osaa jo tässä iässä nauraa räkäsesti ;)

vippe: No niin se kuuluu, kunnon tyylibloggari! :D

Tanya: Kröhöm.. Ja se heppa meni viel käyntiä taluttajan kanssa ja mun piti itserauhoittaa itteeni..

*~SL: Tuun kurkkimaan!

Nooruska: Joo oon siskoilta kuullu myös pelkkää hyvää noista islanninhevosista. Vanhempi sisko haaveileekin islanninhevonvaelluksesta :)

Ellie: Voih :( Mäkin oon allerginen heinälle ja pari miljoonaa kertaa piti kyllä tonkin reissun aikana aivastaa :D

Laura: Eli melkein sama tarina sulla ku mulla täällä! Siitä sitten selkään vaan ;)

Aridith kirjoitti...

Täytyy joskus avata vähän sanaista arkkkuani hevostelu-tyylistä, se on oikeasti hemmetin tarkkaa mitä muotitietoinen ratsastaja voi päällensä vetää :D Varmaan ei-heppaihmisistä osa yllättyy aika lailla.